Monday, January 18, 2010

sHHH,,,,Haaa...!!!! NR bukan jamu???

"NR bukan jamu ker??? "

"Ish...NR kan herba....."

"Herba n jamu
kan sama...."



Ish...finin....finin.... :)

Bagi yang tak tahu perbezaannya, mari I ceritakan….

Kalau jamu, semestinya panas….So baby xboleh makan. Tapi NR, baby seawal usia 1 bulan boleh makan. Caranya, letakkan separuh cubit serbuk angin ke dalam susu…Insyallah, bayi tidak akan mengalami kembung perut dan senang buang air besar (tak sembelit).

Untuk Qarnain, I berikan dia NR seawal dalam hari. Seminggu sekali, I berikan air akar herbanika (nipis-nipis) untuk mengelakkan kembung. Alhamdulillah, sehingga sekarang, Qarnain tidak mengalami masalah kembung.

Dan yang paling I suka, ketika dia demam, I akan berikan sedikit serbuk Lawas Angin untuk membantu membuang angin panas dalam badan, Dan Qarnain akan mula kentut-kentut dan keesokannya tersenyum semula…

Ada nampak kembung x perut boboy i nih...?? Hehehe

Kalau jamu, lelaki tak boleh makan. Tapi my father dah mengamalkan NR sejak 18 tahun yang lalu. Dan I turut memberikan NR kepada hubby untuk maintenance supaya senang “melabur” dan supaya membantu mengurangkan toksik, memandangkan beliau merupakan perokok yang tegar satu masa dahulu.

Dan seperti penjagaan “kewanitaan” begitu juga NR dapat memelihara “kelakian” para pria….Bau badan hubby sudah tiada dan bau peluhnya tidak sekuat ketika sebelum dia mencuba NR.

At the end of the day, meskipun dia agak me”nembun” selepas jadi Daddy, tetapi tidaklah terlalu drastik. Hati kalau dah happy, nak tak nak badan mesti naik punya… yang penting BMI ok and x lah sampai terbalik timbang…..

Hubby I ketika masih "berdarah manis"
Hubby setelah bergelar Daddy

Dan kalau jamu, wanita mengandung dan period tidak mungkin boleh makan. Tapi ketika I mengandungkan Qarnain, sejak usia kandungan sehari (sebab I pun tak tahu ketika itu yang I dah pregnant kan…), I dah start makan NR! Dan alhamdulillah, kandungan I selamat. Dan sihat..!!!

Kalau NR ni jamu, mesti panas kan…So mesti effect kandungan kan….Tetapi, I rasa superb sangat time mengandung. Siap boleh poco-poco lagi masa I 5 bulan pregnant. Alhamdulillah, I x alami langsung morning sickness atau apa-apa alahan…

Same goes on my second pregnancy. Kedua-dua pregnancy I still maintain sihat dan superb….Actually, air Akar Herbanika, kalau diamalkan, memang banyak membantu dalam bab-bab morning sickness nih…tak percaya, cubalah…..

Kes time anak dara pulak, time I period la paling I suka makan NR....selalunya I makan Phyto Clense. I suka makan NR sebab ia membantu melancarkan pengeluaran darah haid I. So xder la tersekat...And kalau nak cerita bab senggugut, u guys mesti x percaya kalau I cakapkan sejak i datang period sampai sekarang I xpernah alami senggugut...

Cuba you guys fikir, kalau la NR tu jamu, boleh ker I makan time darurat camtu...of cozz tak boleh kan...Silap2 xkeluar darah kotor I...so, tepuk dada, tanyalah minda....

Oleh itu, ingin I tekankan disini bahawa NR ADALAH HERBA, BUKAN JAMU!!! Jadi janganlah takut, wahai pembaca/pengguna… Kami boleh jamin yang NR adalah mesra alam dan mesra manusia….

Kepada yang memerlukan lebih keterangan, just call me-012-722 5184(Ice). Anytime...

4 comments:

  1. betoi ka le mabil air akar herbanika time preggy...mmg x memudaratkan...ada testimonial yg le support your word

    ReplyDelete
  2. I,m the living testimonial for 2 times preggers...

    ReplyDelete
  3. salam...

    lain orang lain penerimaan sistem metabolik tubuh badan mereka terhadap pengambilan herba...ada yang tahan dan tiada bermasalah...tetapi, sebaik-baiknya jumpa pakar herba/homeopath/ naturopath utk menentukan sesuatu herba itu sesuai atau tidak dengan keadaan semasa tubuh, sebab kalau tak sesuai kesan yang sebaliknya pula akan terjadi...contoh, ambik sesuatu herba kerana hendak panaskan badan, tetapi kerana herba itu tidak sesuai dengan sistem tubuh...sejuk pula jadinya, akhirnya bentan kesejukan :)

    ReplyDelete
  4. Nak try cari akar herbanika la...mabuk teruk sangat bila pregnant....

    ReplyDelete