Wednesday, February 10, 2010

sHHH... nAk kUrUs? nAk bUAng kEtUmbUhAn? sIlA bAcA.....

Masa mula-mula makan NR, ibu I memang berniat nak kuruskan badan ala-ala Seniwati Sarimah. Dia mengalami masalah kegemukan mendadak selepas melahirkan I. Pada ketika umur baru mencecah 35, berat dia dah menjangkau 70kg ++. Dah pelbagai cara digunakan. Semua tak berkesan. (Cuma tinggal nak buat liposuction jek…hehehehe) Sampailah dia berjumpa dengan NR (pada masa itu dikenali sebagai Nona Roguy)

Dalam masa dia mengamalkan NR, ibu I turut melakukan morning walk (sehingga kini menjadi rutin harian) dan menjaga diet pemakanan. Selepas menjadi pengamal tegar selama 6 bulan (non-stop), bukan sahaja berat badan ibu I berkurangan, jerawat bernanah (kekuningan) beliau turut hilang. Dan yang paling menakjubkan, even masalah endometriosis atau ketumbuhan dalam rahim beliau turut hilang!!!

Ibu I telah menjalani 2 kali pembedahan pembuangan ketumbuhan tersebut sehingga ke tahap doktor ingin membuang rahim ibu I memandangkan ketumbuhan tersebut masih lagi wujud setiap kali selepas pembedahan.

Rupa-rupanya, selain membantu mengeluarkan lebihan minyak, lemak dan bendasing dalam badan untuk menguruskan badan beliau. Proses PEMBUANGAN ini secara tidak langsung telah membantu membersihkan darah Ibu I . Dengan keadaan darah yang sihat, sel-sel kanser tersebut seakan-akan merajuk untuk terus hidup dan menempel di rahim ibu I….

Kesimpulannya, setiap ketumbuhan di dalam badan kita boleh diumpamakan seakan sebatang pokok. Makanan pokok ketumbuhan ini adalah darah2 yang kotor. Makin lama kita mengumpulkan bahan toksik dalam badan, makin bertambah kotor darah kita. Jadi pokok ketumbuhan ini makin subur.

Tetapi dengan NR, setelah melalui proses kumbahan yang berterusan, ia membantu membersihkan darah secara tidak langsung. Dengan sumber darah yang bersih, pokok ketumbuhan ini sekan layu tidak berbaja. Oleh itu dengan kurangnya sumber makanan yang penting -iaitu darah kotor- akarnya akan menjadi lemah dan ia akan mati dengan sendirinya.
So, kesimpulannya, NR membantu mengorek keluar akar punca ketumbuhan tersebut. Manakala, prosedur pembedahan hanya seperti mencantas batang pokok ketumbuhan ini. Jika sebatang pokok, kita cantas banyak kali pun tetap dia akan tumbuh balik, kan....??? Sebab itulah tidak hairan apabila seseorang menjalani pembedahan pembuangan ketumbuhan (fibroid, cycst, etc...), ketumbuhan itu akan datang balik dan kadang-kadang lebih besar dari yang dahulu.

Itulah cliché yang I boleh sampaikan tentang bagaimana NR membantu menghilangkan ketumbuhan dalam rahim atau endometriosis yang dialami oleh ibu I selam 10 tahun. Tetapi kalian kena ingat, pokok ketumbuhan ini dapat hidup semula jika kita tidak maintain kebersihan darah kita dan menjaga sumber pemakanan kita. Oleh itu, rajin-rajinlah “membuang” tiap-tiap hari untuk menjamin mutu darah yang bersih. Kalau anda mengalami kesukaran “membuang” makan aje NR. Memang mudah dan mujarab. Insyallah.


My ibu at the age of 54

Ibu at Age 58




Takkan nak buang “benda” tu pun sayang kot…Bukan boleh buat batu geliga cincin pun… Buang je la….

4 comments:

  1. bole tau ambik produk yg mane satu ?

    ReplyDelete
  2. bole tau pakai produk yg mane satu ?
    hubungi saya pada emel sabariyaha_79@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. ape name produk nie ek???

    ReplyDelete
  4. Pakai produk pe sis?hubungi email norly_jb85@yahoo.com

    ReplyDelete