Tuesday, November 15, 2011

Kawal Diabetis Ketika Mengandung Dengan Air Akar Herbanika

Salam Ice. Saya baca blog Ice pasal perempuan mengandung boleh minum air akar Herbanika. Kalau kes macam saya boleh tak? Usia kandungan saya 26 minggu dan saya ada diabetes (kencing manis). Saya tahu risiko mengandung dengan kencing manis dimana ia akan effect pada janin kalau tak betul-betul jaga. ice ada suggestion tak?


Salam Sejahtera semua,

Semua sedia maklum, Ice telah mengamalkan minum air Akar Herbanika dan makan Phyto Cleanse seawal usia kandungan Ice 1 bulan. Sebab Ice yakin dengan herba NR ini. Sesiapa yang nak tahu amalan Ice ketika mengandung, sila klik di sini. Atau sesiapa nak tengok Ice sebesar anjing laut ketika pregnant anak ke-2 dulu (bak kata member2 Ice) silalah juga klik pada link di atas...hehehe

Bagi masalah ibu mengandung yang ada diabetes, cara pengamalannya sedikit berbeza. Dan amalan ini akan membantu ibu-ibu mengandung MENGAWAL tahap kencing manis mereka dan membantu mengelakkan sembelit.

Selepas minum air Akar Herbanika ini lazimnya akan membuatkan pengamal kerap buang air kecil. Ini bagus untuk mencuci buah pinggang ibu-ibu ketika mengandung.

Cara penyediaan air Akar Herbanika untuk DIABETIC PREGGERS:

1. Sediakan 2 uncang Akar Herbanika. Terbaik adalah merebus akar ini di dalam periuk tanah atau kaca.

2. Masukkan 2 batang Kulit Kayu Manis 3. Tuangkan air sepenuh periuk . 4. Rebus dengan api sederhana 5. Biarkan sehngga mendidih dan akar telah kembang 6. Tuang ke dalam mug. Minum akar yang telah disejukkan dalam suhu bilik. Terbaik adalah mengamalkan akar ini 5 mug sehari. Selepas 1 bulan, cubalah check balik tahap gula dalam darah. Insyallah akan banyak berkurangan. ;) Untuk rawatan akar kali ini, Ice xgalakkan letak madu ye. Sbb org diabetic tak boleh ambil madu. Ice dah rasa tadi resepi air Akar Herbanika Kayu Manis ni...mmg sedap.... Tetapi harus diingatkan bahawa kawalanan pemakanan ibu berpantang juga adalah sama penting dengan amalan air Akar Herbanika NR ini. Kurangkan gula dalam minuman dan makanan ibu-ibu. Selalu beringat bahawa, segala amalan kita ketika mengandung ini, bukan sahaja effect kepada diri kita, malah turut effect kepada bayi anda. Sesiapa nak mencuba, boleh beli Akar Herbanika ni loose pack dari Ice. Kalau rasa ada perubahan, barulah invest beli satu kotak terus... :) Thanks. Love Always....

*khidmat Nasihat: Sh. Nadiah (Konsultan NR)




4 comments:

  1. salam ice, salam perkenalan, sy mengandung skrg second baby, kali ni bdn sgt berangin, akar herbanika bleh bantu buang angin ke? dan bila sy perlu mula minum air akar herbanika ni untuk elek kene diabetes time peggy, sbb ade history 1st baby.

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Insyallah antara salah satu fungsi akar herbanika ini adalah untuk membuang segala kotoran (dalam bentuk najis) dan angin jahat. So boleh diamalkan. Akar herbanika ni boleh dimulai seawal 3 bulan usia kandungan.

    ReplyDelete
  3. salam ice, sy mengandung third baby, x de masalah kencing manis tp ada masalah sembelit. boleh amalkan jugak ke akar herbanika ngan phyto clense tu? x effect baby kan?

    ReplyDelete
  4. salam ice..saya nak cube beli yang loose pack..berapa ye..tq..klu beli sekotak berapa pla harganya..tq

    ReplyDelete